Praca w biurze, niezależnie od tego, czy jest prowadzona przy dokumentach, czy przy komputerze, wymaga skupienia. W tym celu warto zadbać o zminimalizowanie ognisk rozpraszających uwagę. Takimi ogniskami może być zbyt duża ilość przedmiotów na stanowisku. Dlatego warto zadbać o odpowiednią aranżację przestrzeni do pracy, tak aby nic nie odciągało myśli od wykonywanego zadania.
Jak zadbać o aranżacje pomieszczenia biurowego?
Praca firmowa może odbywać się w firmowym pomieszczeniu lub w domowym gabinecie. Nie ważne, które z tych miejsc jest wykorzystywane, sposoby na odpowiednie rozplanowanie przestrzeni sprawdzą się w obu. W pierwszej kolejności warto postawić na regały biurowe. Mogą być one wyposażone w półki rozmieszczone na różnych wysokościach, wszelkiej wielkości szuflady i szafy, których pojemność również można wybrać. W ofercie mebli biurowych firmy MEBLE AKORD można znaleźć gotowe meble, które pozwolą na pomieszczenie wszystkich rzeczy, które są niezbędne w biurze. Umieszczenie książek branżowych, dokumentów, a nawet długopisów w miejscu, które nie odciąga wzroku od pracy, a jednocześnie zapewnia łatwy dostęp, to gotowa recepta na poprawienie efektywności?
Dlaczego w dobrze przemyślanym biurze pracuje się lepiej?
Stanowisko pracy powinno być optymalnie uporządkowane, tzn. że powinny się na nim znajdować tylko te przedmioty, które są niezbędne przy wykonaniu konkretnego zadania. Każdy niepotrzebny przedmiot, jak np. książka w rogu biurka są tzw. białym szumem. Można ją dostrzec kątem oka, a to sprawia, że chociaż człowiek nie skupia się na niej, to ludzki mózg podświadomie zwraca na nią uwagę. Powoduje to szybsze zmęczenie organizmu i podświadome rozproszenie. Właśnie dlatego, warto przechowywać takie rzeczy na regale, którego nie znajduje się bezpośrednio w zasięgu wzroku.
Regał jako ułatwienie w pracy
Poza kwestią zniwelowania rozproszenia, regał także jest sposobem na uporządkowanie przedmiotów. Dzięki półkom i szufladą można bezproblemowo pogrupować dokumenty oraz ułożyć książki pomocne przy pracy i inne rzeczy przydatne w biurze. Sprawi to, że szukanie materiałów potrzebnych w danej chwili będzie się odbywać w sposób szybki i bezproblemowy.
Regały biurowe są świetnym sposobem na aranżacje biura, w którym wszystko będzie ułożone w intuicyjnym miejscu. Dzięki temu konkretne przedmioty będą łatwe do znalezienia, gdy zajdzie potrzeba skorzystania z nich. Wpłyną pozytywnie na etos pracy i zahamują rozproszenie uwagi podczas wykonywania czynności zawodowych.