Sprawdź, co możesz zrobić, żeby odżywiać się zdrowiej!

Większość z nas dość dobrze zdaje sobie sprawę, jakie produkty są zdrowe, a których lepiej na co dzień unikać. Jednak to nie jedyne tajemnice zdrowego żywienia. Oto kilka rad dla osób, które chcą wystartować ze zdrową dietą.

Zróżnicowana dieta

Warto spożywać nie tylko dietetyczne posiłki odpowiednio dobierając składniki, ale również zadbać o ich zróżnicowanie. Nie wystarczy postawić na kilkanaście ulubionych zdrowych produktów – trzeba zadbać o jak największą różnorodność. Każdy składnik jest bowiem źródłem innych substancji odżywczych, minerałów i witamin. Na dłuższą metę rozwiązaniem nie jest również suplementacja, która nigdy nie zastąpi zbilansowanej diety.

Dietetyczne posiłki w diecie pudełkowej

Nie każdy z nas dysponuje odpowiednią ilością wolnego czasu, aby co dzień przygotowywać posiłki dietetyczne korzystne dla organizmu. Wówczas dobrym rozwiązaniem jest dieta pudełkowa, w której dania przygotowywane są przez specjalistów. Zwykle otrzymujemy wówczas pięć posiłków dziennie, co pomaga także w ich odpowiednim rozłożeniu na przestrzeni całego dnia i zadbaniu o ważną zasadę odpowiednich odstępów między posiłkami. To właśnie pięć posiłków dziennie jest najkorzystniejszą opcją.

Redukcja ilości soli

Osoby pragnące odżywiać się zdrowo powinny także unikać nadmiaru soli. Co prawda organizm jej potrzebuje, ale nadmiar zaburza wiele jego czynności. Nie bez powodu śmiercią lekarze zalecają ograniczanie jej ilości. Posiłki dietetyczne zawsze charakteryzują się jej niewielką zawartością. Jednak należy pamiętać, że jeśli stawiasz na zdrowe żywienie i jednocześnie na aktywność fizyczną, to  zapotrzebowanie twojego organizmu na ten składnik jest nieco większe.  

Zdrowy tłuszcz nie jest wrogiem zdrowego żywienia

Zdrowa dieta to między innymi umikanie nadmiaru tłuszczów zwierzęcego nasyconych oraz trans, które działają niekorzystnie na układ krążenia . Tłuste mięso, smalec, nie wspominając już o żywności przetworzonej zawierającej tłuszcze trans, powinny być spożywane najwyżej sporadycznie. Jednocześnie większość tłuszczów roślinnych i ryby działają korzystnie i warto wprowadzić je do swojej diety.

Pij wody wodę, nie słodkie napoje

W zdrowej diecie bardzo ważne jest spożywanie odpowiedniej ilości wody. W końcu jest ona głównym składnikiem naszego ciała i pełni wiele ważnych funkcji. Ograniczyć do minimum  natomiast należy wszelkie słodzone napoje.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here